fredag, september 05, 2008

John Blund höstjacka+byxa!






















Jag har blivit så inspirerad av alla fina jackor som sys lite varstans, så nu blev jag tvungen att testa med. John blund och ett brunt stretchfrottétyg, med fleece på insidan blir perfekt mot höstkylan. Jag hade ingen aning om var jag skulle börja eller hur eller något. Och jag är nog ännu tjurskalligare än dig GOBLIgobli för jag vill inte ens använda något mönster. Jag och mönsterarken kommer inte överens.. Vi får väl göra en deal av något slag. Hur som helst..Fram med favvo molofleecetröjan och klipp ut bara. Luvan blev helt fel först, för liten, så jag fick lixom sy in en tygbit i nacken. För John Blund tyget var så gott som slut vid det laget så en ny luva gick inte att få till. KNAPPAR eller något är ju en fördel att sätta dit. Ska åka och gräva i min älskade mammas knappburk någon dag.
Ska försöka få Liam att pröva sin nya höstdress så ni får se hur det blev.

Att ha John blund brallorna till kanske blir lite vääl John Blundigt, men man kan ju ha de bruna Frottébrallorna som är i samma tyg som fodret i jackan.

5 kommentarer:

sygryn sa...

Helt i min stil:-)

Helena sa...

Vilket fint set!

Oj, vad mycket annat fint du har sytt!

Titti sa...

Vilken fin jacka :-)

Titti sa...

Återkom gärna om rosa camotyg finns..Är intresserad av att beställa 2 par byxor då isåfall:-)

[ LiEmEl ] sa...

svarar lit ehär ifall du inte få rmailet =)
såklart du får lägga till mej på din blogglista, känns bara hedrande så mycket fint som du hade i din blogg. o va kul o få sälja saker i butik så långt har inte jag kommit än....

jag måste bara´få berömma dina fina dynor. hur stoppar du dom lr rättare sagt vad stoppar du dom med??

underbar blogg du har kommer definitivt att kikas in på igen =)

ska me g emej på jackor nån dag när beställda tyger kommer hem...

underbar jacka du fått till!!