torsdag, juni 10, 2010

Ny jacka till Liam!


Min fina lilla kille har äntligen fått sin nya jacka. Ja han har haft den i ett par veckor men jag hinner inte att blogga..
Detta är en tunn skaljacka.
Mönstret är eget och jag testade en ny idé. Att göra luvan avtagbar. Jag blev nöjd. Jag sydde den alltså i två delar och sen satte dit tryckknappar.
Tyget är från en butik i Böda på Öland. Påslakan! Inuti är det enfärgad svart bomullsväv.
Han har redan beställt en till jacka med mjukt inuti. Men denna är bra nu till sommaren att skydda lite lätt mot blåst och lätt regn.
Den fleecefodrade väntar vi med tills i höst då jag misstänker att min 3 åring som dessutom fyller 4 i sommar kommer att växa en del i sommar.
Det är inte så att jag slutat att sy, inte denna gången heller. Det har istället varit fullt upp.
Jag har tillsammans med LiEmEl testat att stå på Hantverksmarknad i Medevi Brunn. Var väl sådär. Fast skitkul att träffa tjejen bakom LiEmEl. Berättar mer om det i nästa inlägg.

4 kommentarer:

OttoPippi sa...

Hejsan! Var har du varit i hela mitt liv??? :-) :-) Så trevligt att hitta hit till din jättefina blogg med apcoola kläder!!! Nu skall jag återkomma ofta!!! Vi "ses" i cyber!!

Ingrid sa...

Vilken snygg jacka!! Den ser verkligen superproffsig ut!

Anki sa...

Wow vilken snygg jacka!

Tanjis sa...

Hej!
Hittade just hit och var bara tvungen att skriva detta : Skitsnygg jacka! :D