lördag, mars 05, 2011

Har hittat tyget men det vete katten om katter ska åka pulka..?

Men se det gör han!! För det var ju för kallt att gå själv på snön, men ute ville han vara. Oliver får bara gå ut i koppel. Han är Nellys (och vår allas) ögonsten men är döv, så vi kan lixom inte ropa på honom. I somras när han "blev utsläppt" av sin adoptivpappa Lille Tjocke (dörröppnarkatten) och smet och jag sprang runt och letade så hjälpte det ju inte att ropa. Men klart som fan jag ropade. Jag menar gå omkring runt 23 på kvällen och stirra in i folks trädgårdar. Lika bra att låtsasropa. "Jag ropar på en döv katt, helvit med hängbuk, om du ser den kan du be den att gå hem". Han kom hem. Vit förutom då hängbuken som släpat i leran efter regnet och tassarna. Nu kom jag in på ett annat spår, men ja, han åkte pulka idag. Säkert 10 minuter. Vi hann med 3 filmklipp. Sedan skulle han bäras omkring.

Jo, ja jag har hittat och ska beställa hem ett mjukt stretchigt denimtyg kommande vecka tillsammans med Piri--Piri kusinen Annelie. Tygprovet längst ner på bilden. I botten syns ett par jeans jag sytt innan och jag ville ha så lika som möjligt. Det "gamla" är mer randigt, men detta är lätt det bästa hittills. Återkommer om det. Kan bara säga att jag HOPPAS att det är bra i och med att vi beställt 1 rulle på 25 meter! Annelie har lovat att hemsöka mig om nätterna om hon inte blir nöjd. Ja ja, så länge det inte är Ove Sundström så låt gå för det.

Det har han nämligen gjort. I förrgår kollade Jerry och jag klart på första säsongen av Walking Dead (går på tv11 sön 22.30). På natten drömmer jag att Jerry o jag var ute i skogen ensamma i en stuga och utanför flera hundra Zombies som ville äta upp oss. Helt plötsligt hade vi inte stängt dörren och vi hör något. Det var ingen Zombie. Utanför stod Ove Sundström!
Lite halvotäckt sådär en torsdagsnatt.  

Har konstruerat ett omlottbodymönster ikväll, med ett par glas vin i kroppen (eller ok 3 glas). Känner mig nöjd just nu, men väntar med att bandkanta tills i morgon. Naturligtvis enbart för att jag är osäker på vilken färg jag ska bandkanta med. Inte för att jag vill se den påbörjade bodyn med ögon som inte har druckit vin eller för att det är så jobbigt att byta tråd i Coverpron ikväll. 
Imorgon ska vi åka till pappsen. Han fyller nämligen 70 år på måndag. Jag måste missat några år? 

Mammis o pappis för 46 år sedan. 

1 kommentar:

Madelene sa...

Jag har beställt prov från ett ställe jag med som jag hoppas kommer nu i veckan....hoppas att du avslöjar var du köpt ditt om det är bra! :0P