fredag, mars 06, 2009

Flodisar...



Denna tunika och en likadan i en storlek större ska hamna hos min älskade vän Ida och hennes 2 prinsesstjejer Izabella 4 år och Victoria 2 år! Det är min sambos Jerrys design att flodhästarna ska springa runt magen. De fortsätter även runt på ryggen. Och det är Idas design att det skulle bli en tunika av det. En tunika i västmodell. Jag har inte så mycket med designen att göra alltså, jag har bara sytt. Flodisarna på tunikan ska sys fast, inte ligga löst som de gör nu. Måste bara skaffa lite totally stable så det blir snyggt. Izabella och Victoria ska nog använda tunikorna till jeans, men här matchade jag dem med ett par flodisbrallor.
Idag har det ramlat in lite nya tyger hos mig. Ska bli kul att sätta saxen i.
Och jag har fått 2 stora utmaningar!!!
Izabella 4 år har beställt en guldjacka a la Amy Diamond i förra årets melodifestival. Guld med svarta muddar. Riktigt spännande! Guldtyget är inköpt idag.
Och Nina, en annan kär vän, har beställt en ceriserosa klänning med tyll och allt som hon ska ha på ett bröllop hon ska på i sommar!
Lika spännande det. Vet inte om jag klarar detta, men det ska bli kuuuul!!!!

1 kommentar:

Anna Falk sa...

Sååå snyggt det blev, har dock dåligt samvete för att jag inte har presterat något alls:-(
Jag har haft fullt upp med sjuka barn och mycket på jobbet, men jag LOOOVAR att börja skissa nästa vecka.
Kramis!