onsdag, april 07, 2010

Mera muddjeans...


Dessa muddjeans är sydda i svart stretchjeanstyg från alltomhandarbete.se.
De med ljusrosa stjärnor hamnade i dottern Nellys garderob och de med
vita stjärnor och döskalle till hennes kompis Elvira!
Elvira designade sina jeans själv. Det slutade sedan med att en fröken på barnens Fritis beställde ett par likadana i storlek 74/80 till sitt barnbarn. Det är dessa ni ser på bilden under..
De två översta är i storlek 134/140.
Applikationerna syr stryker jag alltid fast med vlieseline innan jag syr fast dem. Jeanstyget är stadigt men annars lägger jag alltid Riva mellanlägg på undersidan av tyget. Mellanlägg som man alltså sedan kan riva bort. Då blir applikationen rak och fin.
Om det är någon som undrar så grejjar jag mycket med bloggar och hemsidor för tillfället. Därav det väldiga designändrandet flera gånger per dag. Men just nu är jag ganska nöjd med denna sida. Däremot är det mycket arbete kvar med övriga delsidor!
En ny hög ska läggas ut på Tradera med under de närmaste dagarna.



2 kommentarer:

Nette/Rostis sa...

Snygga!! skulle passa alla mina barn i smaken :)

[ lilla fru werner ] sa...

De svarta med döskallar & stjärnor är ju urläckra!!!! Kan man köpa??