söndag, januari 13, 2013

En kotteboll i photoscape!

Photoscape kan jag fastna i! Här har jag pysslat ihop en liten "kotteboll"!
En frigolitboll från Panduro, ca 7 cm i diameter. En limpistol! Också från Panduro (Men psst... det fanns mycket billigare hos Cleas Ohlson). Jag köpte den allra minsta limpistolen!
Kottarna samlades i somras vid Nordens största insjöbad, som jag har turen att bo nära!
Man kan plocka kottar närsomhelst. Kottar som är "stängda" öppnar sig om de får ligga i värmen, vid ett element ett tag!
Kottarna har limmats fast runt frigolitbollen. Jag limmade några kottar åt gången och höll dem sedan en kort stund. Limmet fäster fort. Ca en halv till 1 minut.
Slutligen har jag sprayat snöspray på den.
Jag gjorde denna innan jul, så den prydde även julbordet! Då med ett par små miniskridskor i trä. Till nyår fick den konfetti i form av silverstjärnor.
Och nu, nu står den bara här! 
För att leka med bilder kan du ladda ner Photoscape gratis




Kramar Lotta

Inga kommentarer: