torsdag, februari 10, 2011

Grekiskt lantbröd & lite påminnelser om hur snöigt det var 2010!


Har bakat lite grekiskt lantbröd! Recept på detta? Njaa...Det finns ju faktiskt en färdig mjölblandning till detta bröd att köpa. Bara jäst och vatten ska tillsättas! Perfekt! Och gott!
"Idag har jag sytt förvaringskorgar". Och vinförvaring (viktiga saker alltså). Måste genast köpa en flaska vin att ställa i den. Det kommer bilder på dessa senare ikväll. Dock utan vinflaska.

Var kom snön ifrån? Himlen.. jaja. Fattar det men varför varför varför? Visst att det var väntat. Jag har vägrat att köpa några tulpaner just därför. Tulpaner är ju vårblommor om något, och dom ska inte in i mitt hus förrän det är vår! Jag väntar. Men jag längtar efter en stor bukett på bordet!
Jag ska "trösta" er med några bilder från runt den 20 februari 2010. Det var värre då.
Jerry skottar snö från vår balkong. Jag släppte ut honom genom fönstret och stängde. Sen fick han skotta sig fram till balkongdörren för att komma in igen. Fast det gjorde han inte. Galen som han är så hoppade han ner från taket istället. Fast det var ju ganska mycket snö...
"Var är min gunga?" undrade Liam
Isbjörnen Oliver älskar att vara ute i snön. Här har han visst fått in lite i munnen!
Tur att staketet syntes liiite iallafall. Sådär snöigt är det ju inte i år..

Inga kommentarer: