tisdag, februari 08, 2011

Hur svårt kan det vara?

Några molnmuddisar har blivit sydda med naturligtvis. Länge har jag känt att lusten att sy har varit som bortblåst. Men nu börjar den spira lite igen. Eller om det är vårkänslorna som spökar? Hur som helst så har jag sytt. Och nu vill jag köpa tyg. Och vinna 1 miljon.

Jag har sorterat bilder i datorn också. Vad många bilder man har glömt bort. Jag håller tom på att framkalla bilder. Från 2007. Smart nog framkallade jag bilderna från 2010 helt nyligen. Men de kan jag ju ändå inte sätta in i något album för naturligtvis ska de ju in i rätt ordning. Hur svårt kan det vara? Att ta tag i saker. Bara jag blir ok nu så ska jag ta tag i allt. Liam blev sjuk i fredags. Jag i Lördags och Nelly i söndags så hon ligger febrig och hängig i soffan. Stackars liten. Ett av mina nyårslöften för 2011 är - det allra viktigaste - Jag ska inte gnälla över småsaker. Det mesta ordnar sig. En frisk människa vill ha allt. En svårt sjuk människa vill bara en sak. Bli frisk.
Fast jag skulle gärna vilja vinna 1 miljon iallafall. Men jag vill hellre hålla mig frisk.

Min lilla Liam 12 timmar gammal!
Nelly nästan 4 år i Dalarna!
Liam & Amelia 1 år!

Inga kommentarer: